Eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitim ve öğretim sürecinin temel unsurudur. Ölçme ve değerlendirmenin asıl amacı, eğitim kalitesinin ortaya konulması ve var olan eksikliklerin giderilerek eğitimin daha iyi hale getirilmesidir.
Bundan hareketle Kalite Takip Sistemi çalışmalarımızın Öğrenci Mesleki Gelişim Alanı kapsamında DÖGM materyal sitesinden örnek uygulamalara ve testlere erişim sağlayarak meslek dersleri kazanım testleri uygulayarak öğrencilerimizin bilgi ve kazanımlara sahip olma düzeyi tespit etmeye çalıştık. Sınavlar sonrası değerlendirme çalışmaları yaparak kazanılmayan edinimler üzerinde ek uygulama ve çalışmalar yaptık. Çalışmalarımıza başlaman önce Öğretmenler Kurulu toplantımızda sınıflarımızın genel başarı durumlarını gözden geçirdik. Sınav sonuçlarını analiz ederek kazanılmayan edinimleri belirledik. kazanılmayan edinimler üzerinde çalışma ve uygulamalar yaptık.
Ayrıca Kur'an-i Kerim, Arapça derslerinde kazanılmayan edinimler belirlenerek hafta içi düzenlediğimiz takviye etüt çalışmaları ve düzenlediğimiz Kur'an-i Kerim okuma ile Arapça etkinliklerimle bu edinimleri öğrencilerimize kazandırmaya ve pekiştirmeye çalıştık. İki haftada bir olmak üzere çalışma sürecimizi değerlendirmek amacıyla kazanım değerlendirme, uygulama sınavları yaptık. Ayrıca öğrencilerimize ''Kendini Değerlendirme'' ölçekleri dağıtarak öğrencilerimizin kendilerini değerlendirmesi suretiyle kazanamadıkları edinimleri kısa sürede belirledik. Bu edinimlere yönelik sınıf, grup ve bireysel çalışma yöntemleri ile kazandırmaya çalıştık.
Bu yoğun, bir o kadar da keyifli çalışma sürecinde öğrencilerimle her zaman olduğu gibi yakından ilgilenen, öğrencilerimizin akademik ve sosyal gelişimlerini takip ederek onların, başarılarında önemli yer edinen değerli öğretmenlerimize bir kez daha teşekkür ediyor, şükranlarımızı sunuyoruz.